Vanliga frågor & svar

Är produkterna äkta

Alla våra produkter är äkta och exakt samma som du kan köpa i butikerna på stan. Dess äkthet garanteras av våra leverantörer. Vi på Secrets.se värnar om er hälsa och säkerhet och har nolltolerans mot att sälja kopior av märkesprodukter. För att minimera detta handlar vi självklart endast skönhetsprodukter inom EU (Sverige & England) och av godkända och kontrollerade företag. Vi har även själva regelbundna kontroller av leverantörer och produkter.

Vilka betalningsalternativ har ni?

Vi använder Klarna Checkout och du kan välja att betala mot faktura, delbetalning med kort eller via bank.

Jag ångrar mitt köp, kan jag återlämna produkten?

Absolut. När du handlar på Secrets.se har du rätt enligt distansavtalslagen att ångra ditt köp inom 14 dagar. Om du vill returnera en produkt kontaktar du först kundtjänst. Därefter skickar du tillbaka produkten till:

Secrets.se
C/O D&A Group AB
Gamla Landsvägen 3N
43834 Landvetter

När vi har mottagit produkten/produkterna gör vi en återbetalning på ditt konto.

Vilka fraktalternativ har ni?

Beroende på vikt och storlek på er försändelse använder vi oss av olika lösningar för frakt. Gemensamt för dessa är att vi använder oss av Postnord AB och att vi alltid bjuder på frakten inom Sverige. Ditt paket levereras snabbt och effektivt hem till din brevlåda inom 1-3 dagar. Om paketet är för stort för att få plats i din brevlåda får du istället en avi via sms eller brev om att hämta ut paketet på ditt närmaste postombud. Anger du ett mobilnummer får du ett sms när du kan hämta ut ditt paket.

Jag har blivit nekad att betala via faktura och/eller konto, vad ska jag göra?

Det är Klarna som bestämmer vilka som får och inte får handla mot faktura eller konto. Om du har blivit nekad bör du i första hand kontakta Klarna för att få reda på anledningen. Vi på Secrets.se har inte möjlighet att ändra ett beslut från Klarna utan rekommenderar att du istället väljer ett annat betalningsalternativ som till exempel kortbetalning.

Jag har fått en allergisk reaktion av en produkt eller dess innehåll. Vad beror detta på?

Tyvärr reagerar människor olika på vissa ingredienser och detta gäller även i smink. Vill ni veta exakt vilka ingredienser en produkt innehåller innan köp så går det bra att kontakta oss för mer information. Alla våra produkter innehåller endast ingredienser som är tillåtna att inom EU användas i smink. Vi är tacksamma om du kontaktar oss vid en allergisk reaktion så att vi kan framföra det till våra leverantörer och tillverkare.

Jag tycker inte att färgen/nyansen jag fått stämmer överens med produkten i webbshoppen

Att färger och nyanser inte exakt stämmer beror på att färger och nyanser kan upplevas olika beroende på ljus t.ex. om det är lampljus eller dagsljus. Även skärmar kan visa olika färger.

Vi vill göra större företagsinköp, får vi extra rabatt?

Även företag är välkomna att handla hos oss. Om ni handlar produkter för över 2 000:- erhåller ni extra rabatt. Kontakta kundtjanst@secrets.se för mer information.

Jag har sett era produkter på bloggar, samarbetar ni med bloggare?

Vi letar ofta efter nya både korta och längre samarbeten! Låter det intressant kan ni kontakta oss via epost med information om dig själv, din blogg samt besöksstatistik. Vi ser helst att ni har minst 3000-5000 unika besök/dag. Då vi får in ansökningar om samarbete dagligen kan vi bara svara på de som är intressanta för oss.

Hur kontaktar man Secrets?

Vår kundtjänst har öppet vardagar mellan klockan 09.00-16.00. Du kan antingen kontakta oss via detta formulär eller maila oss på kundtjanst@secrets.se (vi svarar inom 1 timme). Du kan även ringa oss på telefonnummer 0725 – 78 09 00.