Köpvillkor

Frakt och leverans

Fri frakt gäller på alla ordrar över 299 kronor. Under 299 kronor utgår en fraktavgift på 39 kronor.

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Eventuella förseningar kan förekomma inför jul och andra perioder med mycket beställningar. Vi skickar alla våra paket inom Sverige med Postnord AB. Om ert paket inte hämtas ut och det returneras till oss måste ni betala en avgift (läs mer nedan under ”outlösta paket”) samt en fraktavgift om 39 kr för att få paketet återsänt till er. Anger du fel adress ersätter vi inte bortkomna paket.

Du skyddas av Pricerunner köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner. Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti. Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen. PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning. För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner.

Secrets ger dig Pricrunner köpskydd

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout. Väljer du faktura så kan du välja om du vill ha den via e-post eller som brev. Din faktura skickas inte i ditt paket med produkter utan skickas vid sidan om av Klarna via mail eller hem till dig beroende på vad du själv valt. Är det något du undrar över kan du kontakta oss eller så ringer du klarna direkt på 08 – 120 120 10

Du kan läsa fullständiga villkor om Klarna Checkout i vår kassa eller på deras hemsida.

Retur, öppet köp, ångerrätt och Reklamation

Om något saknas eller om du fått fel produkt i din leverans.

Om en vara skulle saknas i din leverans eller om du fått fel produkt ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt för att lösa detta. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär (eller via e-post) måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter det att försändelsen mottagits. Kom ihåg att du inte får öppna eller använda en felaktig produkt, då kommer du att bli ersättningsskyldig för den produkten då vi inte kan ta den i retur.

Reklamation av trasig produkt

Secrets.se kontrollerar alla produkter noga innan leverans. Om något mot förmodan skulle vara defekt ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt (max inom 3 dagar efter du fått ditt paket) med en detaljerad beskrivning av problemet. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts.

Efter ett godkänt returärende ska du returnera produkten eller produkterna till oss. Vi kommer att undersöka skadan för att sedan skicka ut en ny vara till dig utan extra kostnad. Om en vara inte finns i lager eller har utgått så kommer vi att kontakta dig innan vidare hantering. Vi hanterar normalt sätt reklamationsärenden inom 3 till 5 arbetsdagar. Vi står för alla kostnader som kan tänkas uppkomma vid en reklamation.

Ångrat köp

Pga hygieniska skäl gäller ångerrätten ej för produkter som inte är plomberade inom hudvård, makeup och hårvård, detta stöds av lagen 2005:59,4:1.2.3 och gäller även för parfymset innehållandes hudvårdsprodukter. Om du ångrar något av dina övriga köp så ska du kontakta oss inom 30 dagar från mottagandet av produkten eller produkterna. Observera att produkten måste vara i väsentligt oförändrat skick. Detta innebär till exempel att en produkt måste vara obruten och oanvänd.

Vid ett godkänt ångerköp betalar vi tillbaka summan för köpet inom 30 dagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss. Det är viktigt att du skyddar returen noga, förslagsvis i den förpackning som försändelsen mottogs i, då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss.

Om du ångrat ett köp måste du alltid kontakta oss innan du returnerar en vara till oss.

Byte eller retur av använd vara

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, produkten är väsentligt ändrad eller på annat sätt modifierad. Öppnade och/eller använda smink-, hudvårds- eller hygienprodukter återtas eller bytes inte på grund av hygieniska skäl. Av hygieniska skäl gäller inte heller byten för produkter som ej är plomberade enl ovan.

Transportskada

Vid trasig eller öppnad kartong vid leverans bör du anmäla detta direkt till ditt utlämningsställe vid uthämtning av paketet då de har blanketter för skadeanmälan. Om paketet levereras till din brevlåda bör du i första hand kontrollera att innehållet är oskadat och komplett innan du går vidare med en skadeanmälan. Kontakta gärna oss på Secrets.se för mer information.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning bör du kontakta oss omedelbart. Om vi redan hunnit skicka din beställning går det ej att avbeställa den. Du måste då utnyttja ångerrätten och betala returfrakten till oss.

Outlösta paket

Om du skulle ångra dig efter att ordern har skickats från oss är det viktigt att du ändå hämtar ut det hos ditt utlämningsombud och sedan skickar det tillbaka till oss. Om ett paket inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Får vi ett direktbetalat paket i retur är det upp till dig som kund att betala för frakten igen, vi gör inga återbetalningar av ordervärdet.

För paket beställt mot faktura som ej hämtas ut debiteras en avgift på f.n. 150 kr (mot faktura med 15 dagars betalningsvillkor). Detta motsvarar de faktiska kostnader som uppstår för oss för att mottaga ett paket i retur. Det är Klarna AB som sköter alla våra faktureringar. Har du inte fått en avi av posten några dagar (ca 5 arbetsdagar) efter din beställning är det du som kund som är ansvarig att kontakta oss för att få ett kollinummer så du kan hämta ut paketet.

Anger du en felaktig adress och vi får paketet i retur kommer du också debiteras en avgift på f.n 150 kr. Du kan inte ångra ditt köp och vi betalar heller ingen ersättning om ett paket eller brev kommer bort på grund av att du skrivit en felaktig adress.

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare. Vi lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt. Kontakta vår kundtjänst innan beställning och användning om du är osäker.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig själv säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Secrets.se. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information angående din beställning. Vi förbehåller oss rätten att göra reklamutskick till den e-postadress du registrerar dig med. Du kan själv avregistrera dig via länken i utskicket.

Secrets.se får aldrig tillgång till dina bank eller kortuppgifter då detta sköts av vår betalpartner Klarna.

Produktbilder

Det är viktigt att tänka på att färger och nyanser kan skifta något mellan olika datorer och skärmar. Vi gör vårat yttersta för att ge en rättvis bild av hur en produkts färg och nyans ser ut i verkligheten. Vi kan dock omöjligt garantera att den färg eller nyans ni ser på er skärm stämmer överens med den färg som vi, eller någon annan ser. Om du är missnöjd med en färg eller nyans går det utmärkt att utnyttja ångerrätten.

Kundtjänst

Vi har valt att endast erbjuda kundtjänst via e-post då det är lättare för oss att ge dig som kund rätt information direkt, lagra samt följa upp ärenden. Vi försöker att svara på era mejl så fort som möjligt dock senast inom 24 timmar. Vi svarar dygnet runt men våra ordinarie öppettider är måndag till fredag 08:00-16:00.

Minderåriga

Minderårig (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa.

Tvist

Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Information om cookies

Webbplatsen använder sig av cookies och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information vad det används till. En cookie är en textfil med information som lagras på din dator. Vårt butikssystem kräver att dessa filer lagras för att fungera korrekt. Vi använder oss av cookies för att komma ihåg att du är inloggad, vilka inställningar du valt, vilken varukorg som tillhör dig samt marknadsföring.

Bedrägeri

Vi lagrar alltid ert IP nummer vid beställningar och vid bedrägeriförsök eller falskbeställningar görs alltid en polisanmälan tillsammans med ert IP nummer.

Övrig information

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar, eventuellt oriktigt angivna specifikationer samt för slutförsäljning. Det är beställarens ansvar att se till att alla leveransuppgifter som angivits vid ordern är korrekta. Falskbeställningar samt bedrägeriförsök polisanmäls tillsammans med ditt IP-nummer som vi lagrar vid din beställning. Secrets.se förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.